Av Mira - 2 juli 2012 00:59

Hej!

Nu ar jag pa en gastdator pa ett hotell i Morehead.

Sa nu har jag inte de tre sista bokstaverna i alfabetet.

Men nu antligen kan jag lagga in bilder pa nar jag och Milou shoppade i New York!

Har ar bilden fran min och milous shopping fran New york.

Jag aaaaaaalskar trojan!

Tack for att du kopte den mamma!

Har star jag pa stranden i Outer Banks.

Vagorna var jatte stora dar!

Vi fick "mini surfbrador" som vi akte pa vagorna med.

Har ar Milou.

Vi gick runt och letade snackor.

Jag kanske visar nagon bild pa snackorna i nagot annat inlagg.

Av Mira - 30 juni 2012 14:51

Vissa av er som har läst mina inlägg kanske inte förstår vem Veronica är. Men hon är min mamma.Så nu vet ni det ifall ni läser något inlägg som slutar://veronicaHon kommer lägga in lite inlägg men jag kommer att logga in mycket.//Mira

Av Mira - 30 juni 2012 03:48

Det verkar som vi hittills valt att stanna två nätter på varje ställe. Den där dagen mellan nätterna - som idag alltså - har blivit härligt avslappnade och njutbara. Idag har vi fixat lite praktiska saker som att tvätta kläder och boka boende för kommande natt. Det sista visade sig inte självklart eftersom vi befinner oss i utmarkerna. För att fortsätta denna resa måste vi först se till att få plats på färjan mot land, annars blir det till att vända och åka tillbaka hela långa vägen vi kom ifrån. Men nu är det klart. Boende och färja är bokat. Imorgon efter frukost bär det av till Occracoke. En liten pittoresk hamnstad vad det verkar, med få turister enligt vår hotellreceptionist.Vår minnesvärda kvällsmåltid igår kväll - där jag förresten åt en alldeles underbar atlantisk tonfiskfilé - ville vi inte ha sämre idag, och det blev den inte heller. Vi tog med mat från ett amerikanskt bufféställe som kunde ordna med pick-nick-korg och åkte till....stranden förstås. Så sagolikt vackert att man inte tror det är sant. Vi mumsade vår mat, barnen surfade i vågorna och vi byggde kreationer i sanden. Vid kl 20.30 när det började mörkna drog vi oss hemåt och duschade av oss saltvattnet. "When you're lucky enough to be at the beach, you are lucky enough" // Veronica

Av Mira - 29 juni 2012 04:04

Eftersom inläggen handlat mest om shopping hittills tänkte jag återberätta själva resan, so far.Det började med 2 ofrivilliga övernattningar i New York. Efter flera timmars velande och väntande bestämde sig flygledningen på JFK att det inte var möjligt att ta vår tänkta anslutning till Washington DC. Bagaget fick dock flyga vidare. När vi fick beskedet var klockan 21 lokal tid vilket betydde 03 på morgonen för oss och vi hade varit vakna i 21 timmar. Ganska trötta, hyfsat ofräscha och utan ens en tandborste som bagage fick vi checka in på Hilton. Efter en god natts sömn och uppfriskande dusch kändes allt bättre. Hur hemskt kan det vara att befinna sig i NY och vara TVUNGEN att köpa kläder? Inte mycket, tänkte vi, och spenderade en heldag på Manhattan. Förutom shoppingen spanade vi in frihetsgudinnan och tog en kvällspromenad i myllret på Broadway. Sammantaget är vi nöjda med denna miss från flygbolaget Delta. Nästa stopp blev Washington i 2 nätter. Det är givetvis en stad som dräller av sevärdheter och vi ägnade en dag åt att spana in det man mest känner igen. Vi hängde runt the Mall och fick se Capitolium, The Washington monument och vita huset. Hade det inte varit så förbaskat varmt och långt att gå hade vi även klarat av Lincoln memorial och den där dammen framför. Vi valde istället att svalka av oss i the air- and space museum. Där fick vi till oss en rejäl dos av USAs stolta rymdhistoria och fick bl a klappa på en sten från månen och beskåda beresta rymdkapslar. Efter DC var det dags att byta färdmedel och vi begav oss iväg i vår hyrda Ford Escape söder och öster ut. Efter några timmars körning landade vi i Virginia Beach. VB visade sig vara ett slags amerikanskt Las Palmas i kombination med amerikansk flyg- och flottbas. F16-planen kom två och två var 15e minut. Ett häftigt och bullrigt skådespel. Mira och Milou älskade förstås VB med sin breda boardwalk längs beachen och fullt av saker att titta på och köpa för turister. Efter två nätter på ett hotell som saknade allt vad Hilton hade, men istället kunde erbjuda kackerlackor, var det dags för oss att bege oss ut på Outer Banks. Natt nr 7 tillbringar vi i Kitty Hawk, eller Kill Devil Hill som området också kallas. Vi kom hit i eftermiddags och det är otroligt vilka olika miljöer vi hittills hamnat i för varje övernattning. Här är det rå natur och inte alls så tillrättalagt som i Virginia Beach. En evighetslång sandstrand med sanddynor. Inte en glasskiosk så långt ögat når. Bara sand och underbara vågor att kasta sig i. På kvällen hittade vi efter lite letande en restaurang vid stranden. Den måltiden kommer vi minnas länge. Innan vi la oss bokade vi ytterligare en natt här. Så himla häftigt!// Veronica

Av Mira - 29 juni 2012 03:50

Jag skulle egentligen visa mina kläder från New York, men det gick inte att ladda upp bilder påIpaden. Vi kanske kan fixa det på nått sätt.Men tills dess kanske jag eller mamma lägger in lite inlägg utan bilder.//Mira

Av Mira - 26 juni 2012 18:50

Hej!Nu är jag inne på pappas ipad och bloggar så nu har jag å,ä, och ö. I förra inlägget skrev jag att vi skulle stanna en natt i New York. Men egentligen skulle vi inte stanna alls.Men så blev det i allafall.;) Men det var inte så dumt det heller för på dan gick vi runt i stan och shoppade och på kvällen gick på en liten resturang och åt middag.Jag visar de kläderna jag och Milou (syrran) har köpt i nästa inlägg.//Mira

Av Mira - 24 juni 2012 16:28

Jag e i usa!!!!!

Jag skriver lite konstigt pa en Amerikansk dator for dom har inte de tre sista bokstaverna i alfa betet.  Men jag skriver sa gott det gar.

Vi landade i New York och skulle sova over EN natt pa ett hotell och sen flyga vidare till Washington men planet som vi skulle aka med fick inte flyga.   Sa vi sov over en extra natt pa hotellet. Men idag kl. 3 aker vi till Washington.

Sen ar vi dar i en eller tva natter.

Sedan hyr vi en bil och aker ner till Florida.

Mamma och pappa sa att dem ville se en storre del av Amerika sa vi kommer mellan landa och sava over pa hotell pa vagen.

Jag kommer nog inte blogga sa mycket pa tre veckor!

Jag kommer att lagga in lite bilder ibland sa att ni far se lite av min semester i allafall.

Av Mira - 17 juni 2012 09:21

Syrran satte sig i sanden direkt med en kompis.

Jag gick och solade med min kompis.

Det var jätte skönt!

Övrigt:

Nu är det 5 dagar kvar tills jag sitter på planet mot !!!!!!!!

//Mira

hej och välkommen till min blogg!
Va' kul att du tittade förbi!
Jag är en tjej på 11 år som gillar att spela handboll, fotboll och dans. Min familj består av två underbara föräldrar och en super bra lillasyster!!
Skriv gärna frågor till mig!