Av Mira - 30 mars 2013 11:11

hejsan!

jag vaknade i morse typ 9.

sedan spelade jag tv spel med syrran tills päronen vaknde.

sedan åt vi frukost och målade ägg.

nu ska jag ut och leta efter ägg som (mamma o pappa) "påsk haren" har gömt.

Undrar vad som finns i ägget...

sååååå söööt!

Glad påsk allihopa!

kramis, Mira

Av Mira - 21 mars 2013 19:51

Hej!

tro det eller ej men jag har inte varit inne här sedan slutet av sommarlovet!

Det har ju till och med blivit 2013!!

Har i sett William spetz?

om ni inte har det borde ni kolla in hans videoblogg!!!

den heter lillabloggen.

finns på youtube.

I nästa inlägg kanske jag visar mina nya jeans som jag köpte på stan härom dan.

ses!

kramis, mira!

Av Mira - 20 oktober 2012 14:08

tjenare!

Vgd?

Själv gör jag ingenting.

snart kmr snön!

Skidorna på, ett och två!

ca 8 grader.

VISA ER MINUSGRADER!!!!!

Av Mira - 11 juli 2012 15:39

Hej!I morgon ska vi åka hem till Sverige. Vi har varit på Disney World i två dagar och idag är det sista dagen. Första dagen var vi i Magic kingdom där det stora Disneyslottet fanns. Man brukar se slottet i början på Disney filmer.Park nummer två hette Animal kingdom. Där var vi på safari och det coolaste var att vi var bara ca 3 meter från två jättestora vita noshörningar. (De var inte vita.)Där köpte jag också en jättestor Musse. Sista parken vi ska va i kan jag inte blogga om nu för där har vi inte varit än. Den heter Hollywood studios.Det ska bli skönt att komma hem till Sverige.

Av Mira - 8 juli 2012 16:43

Hej!Vi har varit lite dåliga på att göra inlägg men nu är vi igång igen!Efter bara en natt på Atlantic beach bestämde vi oss för att ta en långresa ner till Charleston i South Carolina.Det var tråkigt.Vi fick sitta i bilen jätte länge. Vi stannade några gånger.Första gången vi stannade åt vi lunch.Andra gången stannade vi och tog en glass:).Sen äntligen kom vi fram!Vi stannade i Charleston i 3 nätter.Där firade vi 4 juli. (USAs nationaldag för de som inte visste det.) De firade inte så mycket, det var typ bara fyverkerier.Men där stannade vi iallafall i tre nätter och bara badade och hadde det skönt.Sedan gick det av mot Florida och Daytona beach!Där är vi nu i fyra dagar!Igår var pappa på race och jag mamma och Milou gick och spelade minigolf.Nu är det bara två dagar kvar tills vi ska till Disney World!!!!!!!!!!!!!!!!:)Det ska bli så kul! Vi har träffat en svensk familj här i Daytona beach som har varit i USA i två månader. De har varit i Disney World så de berättade lite hur man skulle göra.Vi lägger in bilder efter Disney World!//Mira

Av Mira - 3 juli 2012 17:42

Hej!

Nu ar jag pa en gastdator igen och skriver lite konstigt.

Jag och familjen har varit pa ett Aquarium i Atlantic Beach.

Det har ar en av hajarna.

Det var coolt att kunna komma sa nara en haj utan att den biter en.

Jag kan tyvarr inte lagga in videor nu men jag kanske gor det i nasta inlagg.

ni far vara nojda med den bilden idag.

// Mira

Av Mira - 2 juli 2012 04:25

Från Kill Devil Hill och Kitty Hawk begav vi oss mot Ocracoke. En resa på några timmar som inkluderade en timmeslång färjetur. Längs vägen blev det ett par strandstopp för att käka lunch och leta snäckor (bilder i förra inlägget). Vårt hotell Silver Lake Inn i Ocracoke var inte svårt att hitta. Det låg längs bygatan i hamnen, precis som utlovat. Ska man jämföra Ocracoke med något svenskt så är det närmast en bohusländsk fiskeby som fylls på med turister på sommaren. Genuin bebyggelse, allt kretsar kring fisket i hamnen, enkla bryggkrogar som serverar dagens fångst till öldrickande och trubadurlyssnande turister. Husen här och längs vägen skulle man vilja äga allihop! Varenda (!) hus har en stor veranda under tak med en porch-swing, alltså en hängande hammock, eller en gungstol. Som på film fast på riktigt! Vårt hotell var inget undantag.Vi tillbringade kvällen på bryggkrogen Jolly Roger tvärs över gatan från vårt hotell. Vi käkade hamburgare, drack öl ur flaska (glas serveras helt enkelt inte) och lyssnade till den skönsjungande sydstatstrubaduren. Gästerna var skönt avslappnade och stämde in i allsång till sånger av Willie Nelson och Johnny Cash. Vi kan berätta att även här i hemlandet når publiken klimax när "Sweet home Alabama" drog igång. Vi stannade där tills solen sänkt sig ner över hamnen då vi traskade hem till vårt hemtrevliga hotellrum.Imorse var det dags att resa vidare. Denna dag väntade en längre färjetur på tre timmar följt av ca 10 mil i bil till Morehead city. I exakt samma stund som vi åkte av färjan började åsk- och regnstormen. Tur att vi hann i land!! Precis som det mesta i det här landet så är det rejält. Blixtar, dunder och regn på tvärsen! Vi tog oss till vårt nya hotell och i det rummet har vi spenderat kvällen. Ingen idé att ta ett dopp i poolen eller åka till nån trevlig beachrestaurang. Hämtmat till hotellrummet blev kvällens middag. Nu över till varje kvälls syssla som handlar om att planera boendet de närmaste dagarna. Det närmar sig 4e juli och vi funderar över var och hur vi ska fira? // Veronica

hej och välkommen till min blogg!
Va' kul att du tittade förbi!
Jag är en tjej på 11 år som gillar att spela handboll, fotboll och dans. Min familj består av två underbara föräldrar och en super bra lillasyster!!
Skriv gärna frågor till mig!